Csak hogy kilopni közel lehetetlen. Egy spéci módon lezárt, kóddal nyíló ajtót kellene ugyanis ehhez kitépni valahogy a helyéről, de ha ez megtörténik, az egész rendszer letilt és levéd mindent egy olyan jelszóval, amit csak a kanadai központ tud. Ha azonban minden rendben van, akkor reggel a gépkezelők egy mezei számítógépen elindítják a rendszert, ami teljesen beállítja és finomhangolja magát, minden nap újra. Ez automatikusan történik, és az izzók bemelegítésével együtt körülbelül egy órát vesz igénybe. A rendszer lézerrel végigpásztázza a termet, valamint a vásznat is, és ehhez tökéletesen lövi be a képet és a hangot - sőt, utóbbit akár menet közben is tudja állítgatni a teremben több ponton elhelyezett mikrofonok eredményei alapján. A filmek a vinyókon ilyen kis lezárt dobozkákban érkeznek be a moziba. A minőség másik felét természetesen maga a film adja. Míg az alap filmeket 35 mm-es szalagra veszik fel, addig az IMAX-kamerák egészen brutális felbontású, 70 mm-es szalaggal dolgoznak, amiket ráadásul nem is vízszintesen, hanem függőlegesen húz be a kamera.
Aréna mozi filme les
Ez azt jelenti, hogy nem csak az eleve drágább 70 mm-es filmszalagot kell kifizetni a szintén aranyárban mért IMAX-kamera mellé, hanem jóval több szalag is kell, hiszen így a 24 fps-hez percenként 102 méter szalag megy át a kamerán, szemben a 35 mm-es film 27 méterével. Nem csoda, hogy viszonylag kevés szalagos IMAX (3D) kamera létezik, és azokat bérlik ki a nagy stúdiók, és persze csak bizonyos jeleneteket vesznek fel így. Manapság már persze egyre többen használják a digitális IMAX kamerát, bár azt sok kritika érte amiatt, hogy 2K-s felbontása és képminősége kisebb, mint az eredeti analóg változaté. Az IMAX-filmek képaránya a sima mozihoz képest, hogy valami értelmeset is tanuljunk ma. Ez mondjuk valószínűleg nekünk nem túl sokat számít, Európa és Amerika jelentős részére ugyanis eleve 2K-s felbontású filmeket szállítanak le a kiadók, így ilyen felbontásban vetíti őket a hazai IMAX is, bár a vetítőgépek elméletileg támogatják a 4K-t is. Legalább olyan fontos azonban a képarány, ami a sima mozi szuper-szélesvásznú (avagy CinemaScope) 2, 40:1-es arányához képest 1, 43:1-es (eredeti IMAX-kamerával felvett anyag) vagy 1, 9:1-es (utólag átalakított) arányú, tehát négyzetesebb, hogy széltében és magasságában is kitöltse a teljes látóteret.
Én eddig megvoltam enélkül, és meg is leszek, mert már tudom, miről van szó, és semmi szükségem rá. A kifejezetten a terem képességeit bemutató kisfilmek alatt szabályosan rosszul lettem. A gyorsan mozgó, a szemem sarkából látott képsorok és a nagy vásznon mozgó tartalom nekem nem volt szinkronban, nem azt az élményt adta, mint az IMAX (ami néha dettó émelyítő), hanem idegesített. Értem én, amikor a filmben az autó balra el, akkor a baloldali vásznon távolodik, ami papíron, meg ha úgy ülsz be, hogy pont abban a sweet spotban legyél, ahonnan a legjobb rálátás van a vászonra, jól hangzik, csak a valóságban necces a dolog. Aki nem középen ül, hanem a sor külső szélén, és mondjuk a 2. sorban, az ebből nemigen érzékel semmit, az oldalról érkező villódzás viszont egy idő után tuti felidegesíti. A teremben elsőként bemutatott, Az apáca című horrornak az a kevéske hangulata is odalett, ami egyébként volt neki, mert a játékidő 80 százalékában sötétben játszódó, ijesztgetős filmet tökön lőtték a két plusz vászonnal, amire dedikált projektorok vetítenek és ettől olyan világos lett a teremben, mintha a fényeket csak tompították volna az előadáshoz.
Aréna mozi filmer les
Meglátogattuk az IMAX mozi géptermét | Gamekapocs
Ez egyfelől szükséges a 3D-hez, az egyik szemnek ugyanis az egyik gép vetít, a másiknak pedig a másik, ezt pedig a szemüveg különíti el. De ha 2D-s film megy, akkor is tolja mindkét masina, ez kell ugyanis a megfelelő képminőséghez és fényerőhöz. És ha már fényerő: kétszer 6 ezer wattos xenon izzókról beszélünk, amiknek olyan brutális hűtés kell, hogy felülről két hűtőcső közvetlenül csatlakozik a vetítőgépekbe. A "régi" analóg vetítő egyébként egy 15 ezer wattos izzóval dolgozott. Az IMAX főgépésze, akinek kiváló újságíró módjára elfelejtettem a nevét, nosztalgiával emlékszik vissza azokra az időkre, akkor még volt munka egy vetítéssel, például be kellett fűzni a szalagokat, amiket egy marha nagy, többtányéros gép adagolt a vetítőbe. Az analóg IMAX-gépet egy ilyen többtálcás rettenet etette szalaggal. Az újba már HDD megy. Ma már a filmek egy vinyón érkeznek a moziba, és átlagban egy alkotás körülbelül 400 GB-ot foglal. Ez a vetítőgépre mindenféle titkosítás nélkül kerül rá, ha tehát valaki ki tudná lopni, akkor rögtön mehetne fel az internetre.
Maga a vászon persze hajlított, valamint ezüstös bevonatú a jobb fényerő elérése érdekében, de ezt valószínűleg már mindenki fejből tudja. Erről fogalmam sincs, hogy mi, de gombok vannak rajta és világít, úgyhogy fontosnak tűnt. Végül pedig elmondanám, hogy mit jelent nekem az IMAX. Sajnos még mindig kompromisszumot. Az IMAX 2D közel áll a tökéletes moziélményhez, igazából szerintem csak még nagyobb felbontásra lenne szüksége. Ha a 3D-t nézzük, akkor a dobogó legalsó fokán foglal helyet a sima 3D-s vetítés, ami alacsony felbontású, homályos, villódzik és utálom. A legfelső fokon azonban nem áll senki, hanem az IMAX 3D osztozik a HFR 3D-vel a második helyen. Szerintem a 3D-hez egyértelműen legalább 48 fps-re van szükség, hogy élvezhető legyen, így akkor születne meg a tökéletes 3D-s mozi, ha IMAX-re készülnének filmek 48 fps-sel. Reméljük, előbb-utóbb ez is be fog következni, akkor majd újra találkozunk egy ilyen cikk erejéig.
Arena vip mozi filmek
- Aréna mozi 3d filmek
- Erdélyi zsuzsanna pszichológus
- Hévíz panoráma hotel.com
- Meglátogattuk az IMAX mozi géptermét | Gamekapocs
- Pc javító program
- Eladó GREAT WALL | Budapest megye - JóAutók.hu
Így néznek ki a gépház ablakán a nézőtérre az új digitális vetítőgépek. Az eredetileg használt analóg IMAX-vetítőgép egyébként a mai napig megtalálható a gépteremben, ahova egy labirintusszerű hátsó folyosón keresztül jutunk el, és ahonnan most már nem nagyon lehet kihozni egyébként, legfeljebb ha valahogy darabokra szedik. A történet úgy zajlik le, hogy megrendelés esetén a kanadai vállalat kiszállít és összerak mindent a helyszínen, a mozi személyzetének egy-két tagját pedig kifejezetten kigyúrják a vetítőgépek és a hozzájuk kapcsolódó eszközök kezelésére. Túl mélyen ők sem tudnak belenyúlni a rendszerbe, ám az anyacég online felügyel mindent, így akár távoli hibaelhárításra is képesek, illetve ha bármilyen hiba történik az IMAX-rendszerben, akkor az a mozi többi rendszerétől függetlenül jelez az illetékeseknek, akik pár órán belül érkeznek, és megoldják a dolgot. Az IMAX tehát egyfajta külön mozi a mozin belül. Ilyen brutál ipari hűtés megy bele mindkettőnek a tetejébe. Jelenleg pár éve már teljesen új, digitális gépekről vetítik a filmeket, egészen pontosan kettőről egyszerre.
Maga a technológia Dél-Koreából jön, ahol már 2012-ben lehetett így mozizni. Inkább a Távol-keleten népszerű a ScreenX, de mára 13 ország 154 mozitermében van már belőle: Kelet-Közép Európában az Aréna mozija az első. Az extra élményért többet is kell fizetni, 2360 forintot fejenként.
- Mennyit vonhatnak a fizetésből 1
- Tb kiskonyv pótlása
- Mospilan várakozási idole
- Időjárás előrejelzés 30 napos szolnok
- Magyar oscar díjas filmek videa
- Konvektor pályázat 2019 nfsi practice
- Kőszegi várszínház 2019
- Süt a nap nehogy szomorú légy
- Eladó ház székesfehérvár vértanú utca 8
- Iran név jelentése
- Karácsonyi zokni salon.com
- Debrecen környéki látnivalók
- Fertő tó hajózás
- Cipő rendelés online