A harmadik elnevezés az, ami nem is ismerős nekünk, mert csak az új fordítás hívja fel rá a figyelmet, hogy a legrégebbi kéziratokban az van. A 18. versben olvassuk ezt: az Istent soha senki nem látta. Károli azt írja: az egyszülött Fiú, aki az Atya kebelén van, Ő jelentette ki Őt, de a legrégebbi kéziratokban, amik azután kerültek elő, az van, hogy az egyszülött Isten, aki az Atya kebelén van, Ő jelentette ki Őt. Ez van a Bibliában: Jézus Isten. Az egyszülött Isten, aki az Atya kebelében van. Mint ahogy a főpapi imában is olvastuk az előbb, hogy most te dicsőíts meg engem azzal a dicsőséggel, ami az enyém volt eredetileg is, amellyel bírtam tenálad a világ létrejötte előtt. Ezt nekünk nem szabad elfelejtenünk. A negyedik elnevezés nagyon különös, gyakran használjuk: az Isten Báránya. Keresztelő János bemutatja az embereknek Jézust. Neki a Szentlélek kijelentette, hogy ki Ő valójában, s érdekes, hogy ezt a nevet használja: Ő az Isten Báránya, aki magára veszi a világ bűnét — az eredeti szövegben egyes számban van.
Úgyis úgy van jól, ahogyan Ő teszi! Tudsz-e ilyen csendes hittel imádkozni?! Így folytatódik tovább a történet: "Mikor azért meghallá, hogy beteg, akkor két napig marada azon a helyen, a hol vala. " (6. vers) Különös szeretet - mondhatná valaki. Szereti Lázárt, és mégsem megy azonnal! Minden perc késedelem végzetes lehet, s Ő mégis nyugodtan marad még két napig azon a helyen, ahol volt. Egy orvosnak esetleg a diplomájába kerülne, ha így viselkedne, amikor beteghez hívják. Milyen titokzatos az Úr szeretete! Mennyi izgalmas feszültség van ebben a hat versben! Milyen komoly próbának teszi ki itt az Úr Mária és Márta hitét. Képzeljük csak bele magunkat az ő helyzetükbe! Összegyűlnek a házban az ismerősök, találgatják: hátha eljön! De hátha nem jön el! Talán mégiscsak eljön. Telik az idő, múlnak az órák, napok. Nem jön! Még mindig nem jön! Hátha mégis! És egyszer - a beteg meghal! A hit próbája most szinte elviselhetetlenné válik! Suttogó megjegyzések hallatszanak itt is, ott is: "Nem megtehette volna-é ez, a ki a vaknak szemét felnyitotta, hogy ez ne haljon meg? "
A JÁNOS EVANGÉLIUMA | Cseri Kálmán igehirdetései
Amikor András találkozik Jézussal, néhány órát beszélgetnek vele, s megy haza. Újságolja Péternek, hogy mi történt, akkor a mondanivalójának a lényege ez: megtaláltuk a Messiást, ami lefordítva görögre azt jelenti: Krisztust. Ő a Messiás, akit várt akkor az egész nép, akit megígértek a próféták, akinek az eljövetelétől sok mindent függővé tettek, megérkezett, itt van. Ennek a felismerése egészen nagy jelentőségű dolog volt. Akit a próféták megígértek. A hetedik elnevezés, ahogyan Jézus magát nevezi, ez a fejezet utolsó szava: az Emberfia. Az angyalok le- és felszállnak majd az Emberfiára. Ő mindig így nevezte magát. De ha valaki kérdezte: te vagy-e az Isten Fia, akkor igent mondott arra is. Azt mondta: te mondád. Vagyis: úgy van, ahogy mondod, én vagyok az Isten Fia. Az Isten Fia és az Emberfia, ugyanaz. Az Emberfia méltóságjelző, az csak egy bizonyos személyre volt használható. Ugyanúgy, mint a Krisztus, és mint az Isten Fia. A Dániel 7 ír az Emberfiáról, aki a világ ítélő bírája, aki a mindenható Isten teljhatalmával cselekszik a földön, az Ő akaratát hajtja végre.
PRÉDIKÁCIÓK, EVANGÉLIUMI SZEMLÉLŐDÉSEK – A Keresztény Közösség
Akkor kiment…
Paul Corman: A húsvéti időszaki ima és betoldás
A húsvét vasárnap – ahogy mindig – jött és ment, de a húsvéti időszak még negyven napig, a mennybemenetel napjáig folytatódik. E hat hét során hangzik el az emberszentelő szertartásban a húsvéti időszaki ima. A passióidőszak alatt hallottakhoz képest azt vesszük észre, hogy a motívumok átalakuláson esnek át, átváltoznak húsvét fő motívumaivá. Az átváltozási folyamat…
Peter Skaller: A kő elgördítése
Szemlélődés a húsvéti evangéliumrészlethez: Márk 16, 1-8 "Mikor elmúlt a szombat, Mária Magdolna és Mária, Jakab anyja és Szalóme illatszereket vásároltak, hogy elmenjenek és megkenjék Jézust. A hét első napján korán reggel, amikor a nap felkelt, a sírhoz mentek. Azt kérdezték egymástól: »Ki hengeríti el nekünk a követ a sírbolt ajtajából? « Amikor azonban körülnéztek, azt látták, …
Nagypéntek
Evangéliumrészlet: János 19, 1-15 * Peter Skaller: Egyetlen nap, egyetlen ember, egyetlen esemény * Erre Pilátus előhozatta Jézust és megostoroztatta.
Prédikációk jános evangelium vitae
Akkor vallott, és nem tagadott. Ezt vallotta: Én nem a Krisztus vagyok. Erre megkérdezték tőle: Hát akkor? Illés vagy te? De kijelentette: Nem az vagyok. - A próféta vagy te? Így válaszolt: Nem. Ezt mondták tehát: Ki vagy? - hogy választ adhassunk megbízóinknak: mit mondasz magadról? Erre ő így felelt: Én kiáltó hang vagyok a pusztában: készítsetek egyenes utat az Úrnak, ahogyan Ézsaiás próféta megmondta. Jn 1, 19-23 Szemügyre veszem a Keresztelő Jánoshoz elment tudakozódó küldöttség tagjait. Tele vannak kérdésekkel, de mennyire meglátszik rajtuk: nem személyes ügyük nekik az, hogy mit is akar ez a pusztai próféta. Csak hivatalosan járnak el kérdezősködésükben. Kénytelenek valamilyen véleményt alkotni róla, mert egészen hallatlanná mégsem tehetik szavát, de a szívükre igazán nem veszik azt! Figyelem Keresztelő János magaviseletét az iránta felébredt érdeklődéssel szemben. Eszébe sem jut magát valamilyen kiváló és nagy embernek feltüntetni. Nem ő fontos, hanem aki majd utána jön! Ő maga nem más, mint kiáltó szó, amely az utat egyengeti, a fogadtatást előkészíti.
Hangoskönyv
- János evangéliuma - igehirdetés sorozat
- Titan Gel Gold - gyógyszer a potencia növelésére, hasonlítsa össze a Rhino Gold Gel (vélemények, ár, összetétel) ✅ természetes ✅ biztonságos ✅ hatékony
- Prédikációk jános evangéliuma kommentár
- A kognitív jelentése (mi az, fogalom és meghatározás) - About-Meaning.com
- Prédikációk jános evangéliuma történetiség
- • Startol az "Év vendéglátóhelye 2008"verseny!
Lázár halála | Dr. Joó Sándor
Tovább
JÁNOS EVANGÉLIUMA SOROZAT (31. ) Lázár feltámasztásaOlvasmány: Jn 11:1-44. "Ekkor Jézus ezt mondta neki: Én vagyok a feltámadás és az élet, aki hisz énbennem, ha meghal is él, és aki él, és hisz énbennem, az nem hal meg soha. Hiszed-e ezt? " Jn 11:25-26. János evangéliumában minden a nagy cél felé – Jézusnak a kereszthalála és feltámadása felé – halad. Jézus egyre inkább leveszi magáról a leplet, hogy Isten dicsőségének ragyogását felismerhessék rajta tanítványai. JÁNOS EVANGÉLIUMA SOROZAT (32. ) Lázár feltámasztásának következményeiOlvasmány: Jn 11:45-57. "… jobb nektek, hogy egyetlen ember haljon meg a népért, semhogy az egész nép elvesszen. " Jn 11:50. A mai igeszakaszunkból is láthatjuk, hogy Lázár feltámasztásának története valóban az evangélium központi jelenete,, hiszen itt jelenik meg Krisztus teljes hatalma, lepleződik le dicsősége, és ennek hatása idézi elő a vé itt leírt események húsvétot megelőzőleg történtek. JÁNOS EVANGÉLIUMA SOROZAT (30. ) Jézus juhai
Olvasmány: Jn 10:22-42.